Dag 3 – Mina föräldrar

Tycker jag har skrivit ganska mycket om mina föräldrar den senaste tiden i bloggen. Bland annat här och här. Men mina föräldrar är så fina människor så de är värda alla fina ord.

Båda mina föräldrar har bytt namn. Mamma hette Ann-Christine och pappa Carl-Olof. Nu heter de bara Anki och Olle. Mina föräldrar har varit gifta i 23 år men träffades redan när de var 14-15 år. Min mamma är ensambarn och min pappa har tre syskon så jag har bara kusiner på pappas sida - 9 stycken.

Mamma jobbar på Scania Finans och hennes största intressen är att städa, träna på gym, gå promenader & på yoga, äta godis, baka, städa ännu mer.. Alltså det är hennes intressen enligt mig. Hon är världens pedantiska människa och lider lite utav städmani. När hon är hos mig och hälsar på tar hon jämt fram damvippan och disktrasan och gör rent, dock inte mig emot ;) Jag är väldigt lik min mamma till sättet och jag är nästan en kopia utav henne när hon var liten (inte utseendemässigt utan beteendesätt mm). Allt jag har varit med om har hon också gått igenom vilket har varit en stor hjälp för mig, att veta att man inte är ensam. Med min mamma kan jag prata om allt, precis allt. Hon är världens snällaste, kanske lite för snäll ibland för hon har väldigt svårt att säga nej. Vilket jag utnyttjade ganska mycket som yngre. Man får ju inte vara kompisar med sina föräldrar har jag hört, men min mamma är verkligen min bästa vän...faktiskt...

Min pappa jobbar på Nordea och kan typ allting om datorer och teknik. Det han gillar mest är att spela golf, gå på fotboll, AIK, tittar på sporten och laga mat (enligt mig och säkert de andra familjemedlemmarna). Jag tycker pappa kompletterar mamma väldigt bra. Hon är väldigt hispig och stressar lätt upp sig medans pappa är den totala motsattsen. Jag tror jag aldrig har sett honom stressa upp sig vid något tillfälle eller kommit lite out of mind nån gång, om ni förstår vad jag menar. Glömmer inte en gång när pappa ringde mig en sen tisdagsnatt och berättade att han varit på kurs där de hade pratat om relationer och vikten av att vårda dem. Direkt när han kommit hem ringde han mig och sa att han hade tänkt på mig då och haft lite dåligt samvete av att han inte ringt så ofta. Nu ringer han mig med jämna mellanrum barar för att höra hur jag mår. Pappa ska komma ner och hämta hem mig till jul, hur snäll är han inte då?!

Jag har sagt det förut men jag säger det gärna igen - jag har världens bästa föräldrar. Jag älskar er oerhört mycket mamma & pappa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0