En ledig fredag

Idag tog jag och Linda ledigt från uppsatsskrivandet. Så det blir en långhelg, skönt, inte så mycket planerat heller. I förmiddags var jag på lunchstep på friskis, precis som förr då alla fredagar var lediga dagar. Saknat step, det är en så kul träningsform. När jag kom hem hade jag fått post från Södersjukhuset med mitt schema de första veckorna av sommaren. Bad om ledigt först helgen den 11/6 då jag ska på bröllop, men fick jag ledigt då? Nej - så mailade min blivande chef och hörde ytterligare en gång om jag möjligtvis kan få ledigt den lördagen. Skulle vara så tråkigt annars att missa min kusins bröllop, det händer lixom bara en gång. I och med brevet kom även lite pirr blandat med ångest, imorgon är det prick en månad kvar till min första arbetsdag som sjuksköterska. Är det inte sjukt? Kommer känna mig som ett stort skämt i början, men jag hoppas att det ska bli bra.


Fick även denna hemskickad. Beställde en snyggare rosa skylt i veckan juuuu, men denna ser lite coolare ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0