Student 2011

För tre år sedan var jag mitt uppe i studentruset, för jag skulle ta studenten! Studentskivor, måltider, planering, klädångest mm. Hela våren andades bara studenten. Jag menar jag sände ut inbjudningar till min mottagning redan i april.

Om två månader tar jag examen (säger fortfarande förhoppningsvis, man vet ju aldrig). Då blir jag färdig sjuksköterska. Vi ska ha en avslutningsfest för klassen och vi ska ha avslutning i kyrkan den 1 juni. Men vad mer?? Ingenting. Det är inte alls samma grej nu, men det borde det kanske vara egentligen. Jag menar, studenten från gymnasiet tar alla och man behöver inte ens ha fullt betyg för det. Nu är jag snart akademiker (väl?), är inte det mycket större? Den ända som kommer stå utanför kyrkan dagen jag tar examen är min kära far. Resten av familjen kan inte komma ner, ingen släkt heller. Vad ska jag och pappa göra efter det? Åka hem till min lägenhet och äta tårta bara vi två? Hehe.. aja mig gör det inte så mycket, men det är bara en tanke.

Klänningar! Jakten på den perfekta studentklänningen inför studenten var enorm. Den skulle ju vara pefekt och oj oj oj vad jag letade, utan att hitta. Min stundetklänning köpte jag på Gina Tricot för 149 kr och den köpte jag för att ha om jag inte hittade någon annan och det gjorde jag inte. Nu finns det ju massor med klänningar att välja på. Utbudet är så mycket större än för tre år sedan. Nu hittar jag hur mycket som helst. Och hur är det, ska man ha vit klänning på sig när man tar examen också, eller satsa på en i färg kanske?


Massa fina klänningar från Nelly och H&M som passar till studentdagen.


Så här såg jag ut på min studentdag: 5 juni 2008!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0