Dag 19 – Detta ångrar jag

Jag är en väldigt efterklok person som ofta handlar innan jag tänker efter. Detta kan nog både vara positivt och negativt. Positivt för att jag kan vara ganska spontan men negativt för att jag ibland kan fatta rätt dåliga beslut. Så det finns faktiskt en del saker jag ångrar här i livet, stora som små. Många saker har väl med kärlekslivet att göra då jag inte alltid har varit helt schysst och lämnat en del med brustna hjärtan.

En sak som jag inte vet om jag ångrar riktigt är att jag flyttade ner hit till Karlskrona och började plugga till sjuksköterska. Det är ofta jag tänker tillbaka på hur det skulle ha varit om jag inte hade gjort det, och hur mitt liv hade sett ut då. Jag är iaf himla glad över att ha träffat och fått lära känna massa underbara människor här nere, vänner för livet som jag garanterat kommer fortsätta ha kontakt med. Det är guld värt och på så sätt ångrar jag inte att jag flyttade ner. På köpet har jag även blivit mer självständig, fått bätttre självförtroende och lärt mig att bo själv utan att ha mamma och pappa i närheten. Men det är det här med utbildningen som får mig att undra om jag verkligen valde rätt i att flytta ner hit. Jag är inte nu i termin 6 säker på om jag vill bli sjuksköterska (just nu vet jag inte ens om jag verkligen blir det om tre månader...). Tror det skulle finnas andra saker som skulle passa mig mycket bättre att sysselsätta mig med här i livet. Ibland kan jag ångra att jag bara var så spontan att jag bara hoppade på en utbildning som jag bestämde mig för bara någon månad innan, det var absolut inget genomtänkt beslut. Men det är ett beslut som redan är fattat och då får man göra det bästa möjliga utav det och det har jag gjort tycker jag.

Slut där, för jag vet inte vart vidare jag vill komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0