Bedside

Jag har börjat tänka jättemycket kring vårt bedsidetest som vi ska göra om ett par veckor. Ett praktiskt prov då man under ca tre timmar ska ansvara för en patient själv på den avd man gjort sin praktik, utföra alla omvårdnadåtgärder, riskbedömma och ronda med läkare. Jag är verkligen jätteorolig för detta. Jag vet hur jag blir i pressade situationer, PRESSAD, när man dessutom hela tiden kommer vara nogrannt granskad av en sjuksköterska. Egentligen borde det inte vara någon konst då man under praktiken haft hand om ca 6-7 patienter samtidigt. Men det är just den pressade situationen, som bäddat att göra fel. Man måste tänka högt och motivera allt man gör.

Nee ser inte fram emot det inte. Vill bara ha det gjort, och att det går bra, hoppas det. Hatar känslan av ovisshet, ångest och oro över att misslyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0