27 mars



Igår så målade jag mina naglar, har inte kunnat måla dem på 10 veckor (eftersom jag haft praktik och där inte får ha nagellack). Nu känns mina naglar som riktiga färgklickar och jag älskar den turkosa färgen och lacken från H&M sitter riktigt bra och är billiga!! Nu får jag passa på att måla naglarna i alla möjliga färger dessa nio veckor jag skriver uppsatts för sen blir det naturella naglar igen när jag börjar jobba.

Idag har min ugn slutat fungera, även en av mina spisplattor är helt död. I torsdags eller fredags gick en propp i min lägenhet till kyl, frys, ugn och köksbelysning. Men den bytte jag så att det fungerade efter det sen. Ugnen fungerade så fint i går men IDAG så har den lagt av helt, och detta hände precis när jag stog och gjorde paj som jag planerat hela veckan för att göra. Hur irriterande är inte det på en skala. Som tur var har jag Johanna som granne så jag fick låne hennes ugn, så jag knallade över dit med alla ingredienser och formar och allt var det var. Hon bjöd på te och ost & kex så det var trevligt. Men jag blir så less när saker och ting inte fungrar som det ska. Det här har hänt en gång tidigare också och då var jag tvungen att ringa till bovärden så det blir jag väl tvungen att göra nu med. Jobbigt!! Men nu har jag iallafall fått göra min tacopaj och den blev jättegod. Goda matlådor för hela veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0