14 mars

Idag har jag tagit mig utanför min lägenhets dörr efter dessa dagar. Haft praktik idag, och det gick bra förutom att jag haft sån magknip nästan hela dan, kändes som om magen skulle sprängas, tror det var yoghurtens fel som jag åt i morse, hej laktosmage. Men dagen flöt på ganska bra ändå, jag och min t3:a hade tre patienter som vi hade hela omvårdnadsansvaret för (och två av dem är ganska omvårdnadskrävande), vi var utesköterskor idag nämligen. Det jag fick börja dan med var att torka diarré, haha vilken start efter att ha legat hemma med magsjuka i tre dagar. Sen fick vår patient ett krampanfall som var lite småläskigt, man vet inte riktigt vad man ska göra. Som tur var låg patienten i sängen och gjorde sig inte illa.

Nu har jag precis ätit två mackor och ett glas nyponsoppa och min mage har redan börjat bulla upp sig. Har inte ätit någon riktig mat sedan i torsdags. Aptiten är verkligen kass, och magsäcken liten och illamåendet lurar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0