Sjuk sjuksköterska

Japp är sjuk igen. Men nu är jag väl iofs på bättringsvägen. Började redan igår natt, men gick till jobbet dan efter iallafall då jag hade tagit ipren på natten och kände mig ganska okej på morgonen. När jag väl var på jobbet så blev jag alldeles svimfärdig och var tvungen att gå och sätta mig. Så höll det på hela morgonen, fick gå och sätta mig var 10:e minut ungefär. Efter frukosten blev det lite bättre. Sen tog min handledare en temp i örat på mig som visade 38,3 och sen en i andra som visade 38,4. Så det var ingen snack om saken, han skickade hem mig. Och väl hemma så mådde jag mycket sämre. På kvällen hade jag över 39 i temp och natten var fruktansvärd. SÅ idag fick jag ju sjukanmäla mig. Så sjukt trist. Min andra vecka på avdelningen är över och jag har endast gått TRE hela pass. Utöver det har jag haft två introduktionstillfällen/it-utbildningar. Men ändå, tre pass på två veckor.. Tur att jag har två veckor kvar på min inskolning och har sex-dagars-veckor båda.

Ringde även till sjukvårdsrådgivningen idag iom min feber och att jag samtidigt är väldigt öm i nacken. För nästan exakt fyra veckor sedan hade jag en liknande febertopp med samma symtom. Och man ska ju vara lite observant på feber och nackstelhet. Så hon som jag pratade med där tyckte att jag skulle söka vård och eftersom det var fredag förmiddag så var det ända stället att söka på var akuten (har ju ingen vårdcentral och närakuten öppnar inte förens på eftermiddan). Sen sa mamma att jag skulle ringa Scaniahälsan så då gjorde jag det och han som jag pratade med då tyckte att jag skulle ta lite alvedon. Jahapp.. Kände väl att feber och nackont inte var något man kanske ska belasta akuten med så jag bestämde mig för att låta det vara. Det som gör mig lite fundersam är att jag haft två likadana febertoppar med ömhet och smärta från nacken på så kort tid, utan att jag direkt varit förkyld eller någonting annat.

Aja nu på kvällen har jag känt mig bättre iallafall, så jag hoppas jag kan gå på födelsedagsfirande imorgon. Blev tvungen att ställa in lite roligheter ikväll, vilket var trist men vad ska man göra. Så istället har jag varit hemma och ätit tacos med föräldrarna + faster och sett på filmen Sebbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0