Helgen gick fort

Den här jobbhelgen gick verkligen fort. Men blir väl så när man jobbar kväll och sen dagpass på det. Helg 1/3 (på raken) avverkad. Tycker annars helgen har gått bra. Jag har varit medicinansvarig ssk för halva avd (hade som max 8 patienter, vi har inte direkt fullt). Går ju fortfarande min introduktion, men i helgen har jag i princip gått själv, även om vi varit en sjuksköterska extra på sidan. Idag rondande jag ensam också för första gången och det gick bra. Trivs verkligen med att vara på ortopeden, det känns som en bra avdelning att börja med. Patienterna är relativt friska och har oftast bara sitt brutna ben, handled, knä eller vad det nu är. Ofta är de relativt unga och kan prata för sig, vilket gör arbetet mycket lättare för en novis som jag.

Midsommar då. Det blev en trevlig tjejkväll med grillmiddag, singstar, massa tjejsnack och goda drinkar. Rätt perfekt egentligen, var dock lite sugen på utgång men det var ingen annan och det var inte planerat så. Kanske var bra det eftersom jag skulle jobba dagen efter. Pics!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0