Första dagen på Sös

Idag började jobbet. Fast inte på avdelningen, utan idag var det it-utbildning av journalsystemet Melior. Grundkurs på förmiddan och om läkemedelsmodulen på eftermiddagen. Känns jobbigt att lära sig ett nytt datasystem samtidigt som man måste vänja sig med ett nytt yrke som man aldrig jobbat som förut samt alla nya rutiner. Men såsmåningom ska det väl gå. Men dagen har ändå varit lärorikt, nu har jag ett hum och vi fick göra ett häfte med "övningsuppgifter" så vi fick praktiskt jobba i det.

Så har man också börjat pendla nu. Börjar bra.. Imorse så var tåget jag skulle ta inställt, tur då att jag hade marginal så att ta nästa tåg var ingen katastrof, men ändå, min vanliga tur. När jag skulle hem sen går tåget precis när jag kommer ner på perrongen, så jag ställer mig snällt och väntar på nästa, med musik i öronen. När jag tycker nästa tåg borde komma så läser jag på digitaltavlan att tåget avgår från spåret brevid så jag vänder mig om till det spåret och vad händer, jo tåget har gått. Så får vänta ytterligare en kvart på nästa. Bra där.

Imorgon börjar jobbet på avdelningen. Det är jag lite spänd och nervös inför. Hur mycket ska man ta för sig lixom, har ju bara varit student innan så kommer nog vara lätt att fastna i studenttankarna och inte våga ta för sig. Kommer nog bli snurrigt. Nytt sjukhus, nya rutiner, nya människor, nya diagnoser, nytt datasystem, nya krav mm.

Haha, alltså jag känner mig som en nyinflyttad småstadstjej i Stockholm. Jag är inte van. Det är folk överallt och folk stressar och det är trångt. Känner mig lite virrig också när man inte kan stadsdelen så bra heller. Folk gå med bestämda steg framåt och jag går lite osäkert och tittar mig omkring för att förvissa mig vart jag ska. Jag är van med lilla Karlskrona, eller möjligtvis Södertälje. Stockholm är en stad för sig. Men jag älskar den.

Mitt jobb

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

GRATTIS till nya jobbet!! :)

//Sofie

2011-06-08 @ 14:06:23
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0