23 juni

Jag är inte så bra på att blogga just nu. Men denna vecka har det varit fullt upp, jobbat varje dag och i måndags var jag och hälsade på Linn och Linda på Östermalm och blev bjuden på middag och mumsig efterrätt. I tisdags jobbade jag kväll och igår var jag och Linn och tränade på gymmet på SÖS efter jobbet. Idag har jag världens träningsvärk, då jag låtit mina muskler vila sen jag flyttade från Karlskrona. Trots det blev det en timmes powerwalk med Linnéa runt P-hagen i eftermiddags. Alltså, jag tycker att jag går snabbt. Men när jag och Linnéa är ute och går tillsammans går det snaaaaaaaaabbt! Nästan så jag har svårt att hänga med ibland. Men härligt är det också för då får man ut någonting av det med. Då kan man snacka powerwalk iaf!

Annars då. Det går väl bra tycker jag på jobbet. Går fortfarande introduktion (en vecka till) så har alltid någon vid min sida då jag behöver. Trivs riktigt bra gör jag iallafall, kunde nog inte komma till någon bättre avdelning. Det svåraste förutom nya rutiner och allt runt omkring är att bedömma smärtan och smärtlindring tycker jag. Har inte hållt på så mycket med det förut. Men kan tänka mig att det är någonting man lär sig så småningom.

Imorgon är det midsommarafton och? och jag är ledig. Nästa gång jag är ledig efter det är nästa torsdag. Men det gör detsamma, ju mer jag är på avdelningen desto mer lär jag mig. Och idag fick jag min första lön, det är alltid något som motiverar!

När jag inte jobbar blir det till att plugga lite.. Kan vara bra att ha lite mer koll på de olika frakturer som förekommer mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0