Fiiiika

Nu har precis Johanna varit här på cheesecakefika (rester från igår). Jag bad henna ta en stor bit och lite till och hon löd så fint. Nu har jag bara två "bitar" kvar och dem har jag kvar för mig själv att avnjuta någon kväll i veckan. Den blev verkligen såååå god. Blev lite stolt över mig själv. Trevligt att ha Johanna här, min fina vän! Vi satt och pratade och kom in på varför det är massa hål i min kökskniv. Då ringde J sin syster (som är kock) och det är nämligen så att om man tex skär en gurka så ska den lättare ska släppa från kniven. Men jag tyckte Johannas teori var bättre att man skulle se hur köttet såg ut genom hålen när man skär i det. Härligt att lära sig något nytt varje dag.

Här, några fler bilder från igår på mina gäster:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0