Dag 17 – Mitt favoritminne

Har tänkt på mitt favoritminne i några dagar nu och har nog kommit på vad det är. STUDENTEN! Det måste ändå vara mitt favoritminne. Det var en dag som var helt perfekt - från morgon till kväll.
Dagen började som sig bör med champangefrukost med klassen, alldeles för tidigt på morgonen egetligen, men vad gjorde det, humöret var på topp ändå! Vidare till skolan för fotografering och lunch. Promenad ner till stan för avslutning i kyrkan med sång och tal. Från torget i Södertälje centrum tågade vi tsm med fem andra skolor upp till torekällberget där vi "sprang ut" och möttes av familj och vänner, med kramar och gratulationer. Sen väntade lastbilsflaket, igenom hela Södertälje centrum. Hem - studentmottagning - massa släkt och vänner, fick massor med fina presenter och det var stort att alla var där för min skull. Pappa höll ett fantastiskt tal som rörde mig till tårar. På kvällen var det dags för slutskiva på torekällbergets värdshus. Kommer faktikst inte ihåg så mkt därifrån (dock inte pga alkohol, drack bara en cider eller så) men hjärnan slutade väl fungera då, men det var en sjukt kul kväll minns jag iallafall. Morgonen efter vaknade man och blev ledsen för att dagen man så länge gått och väntat på och förberett tog slut så snabbt. Man ville bara uppleva om den igen.

Stundetdagen kommer alltid vara en dag att minnas. En av de roligaste i mitt liv.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0