Äntligen!

Äntligen har jag fått den där aha-upplevelsen som jag längtat efter. Jag har gått genom praktik efter praktik och inte kännt att det tilltalar mig riktigt och tänkt "vill jag verkligen jobba med det här". Senaste praktiken på IVA var en katastrof där jag bara kände mig fel fel fel. Men nu, jag är helt överrumplad (säger man så?), efter två dagar på operation: Jag vill bli operations-syrra. Första gången jag har känt att det här skulle jag faktiskt vilja göra. Det är sjukt coolt och jag stod idag och trodde det jag såg inte var på riktigt. Jag har sett massor dessa två dagar. Jag har iof bara varit med på ett fåtal operationer men det jag sett har fascinerat mig massor. Har dock sluppit de låååånga komplicerade operationerna och efter dem kanske jag har en annan åsikt, vem vet. Det negativa jag kan se med att vara op-syrra är att det blir jobbigt att stå låånga pass och man får ont i fötterna, men det är väl en vanesak kanske, samt lukten, den är speciell, det lukar lixom rått kött. Men som sagt, kanske någonting att satsa på om jag sloppar mina barnmorskeplaner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0