31 januari

Först och främst vill jag säga GRATTIS till min lillasyster fisen som fyller hela sjutton (hallå vart tog alla år vägen??) år idag. Ringde hem lite tidigare ikväll och då skulle familjen precis äta en tre-rättersmiddag. Lite avundsjuk blev jag som satt med min smoothie, ägg och knäcke. Men om ca en vecka är jag också hemma!

Har haft praktik i helgen, lör-mån. Det har verkligen vart intensiva dagar och massa fokus på allt. Det är mycket vi ska göra och framför allt kunna i termin 6. Det är heeelt annorlunda än i t3 då man bara hängde på i princip. Det är både kul och ångestframkallande, speciellt med läkemedel och så. Jag blir jättenojig när jag ska ge patienterna medicin utan min handledare. Är så rädd att det ska bli fel, det är sånt stort ansvar som jag inte vet om jag verkligen vill ha. Jag har t.o.m haft jobbiga tankar att jag ska komma till praktiken på morgonen och höra att en patient dött under natten och tro att det är pga att jag har gett fel läkemedel till fel patient osv. Tycker min handledare litar lite för mycket på mig, men är väldigt noga på att visa ALLT jag gör, vilket läkemedel jag drar  upp och dubbelkollar alltid minst tre gånger vilken patient jag ska gå in till.

Nu är jag ledig en dag. Skönt och behövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0