19 januari

Usch tror jag håller på att bli sjuk. Har fått ont i halsen inatt. Jag vill inte bli sjuk, för sånt har jag inte tid med nu. Ska överdosera med c-vitamin.

Ännu en dag på operation har passerat och idag har jag varit på gynoperationer. Det började med ett kejsarsnitt och det var sjukt spännande. Det var coolt att se hur snabbt det jobbade, barnet skulle vara ute helst inom fem minuter efter att mamman hade sövts eftersom narkosen annars kan påverka barnet för mycket. Det var lite obehagligt då de började bända upp buken och slet och drog, det såg ju mer dramatiskt ut än vad det egentligen var. Och sen var bebisen bara ute, första gången jag ser en liten nyfödding. Jag blev helt tårögd. Och jag tror jag hellre vill bli barnmorska än op-syrra för jag stod bara å kolla på när barnmorskan skötte om den nyfödda istället för att se när de sydde ihop livmordern på mamman.

Nu är det bara en dag kvar på operation sen är det avdelningen som gäller.. börjar bli lite nervigt. har trivts som tusan på op och jag hoppas jag gör det på avd 45 också. Mest nyfiken är hur min handledare är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0