Home

Ikväll ska jag åka hem. Ska bli så skönt, ska bara vara ledig i tre dagar mysa med familjen, hinna träffa lite vänner, besöka IKEA, klippa mig OCH gå på arbetsintervju. Har inte hunnit bli nervös än men det kommer väl imorgon lagom kvällen innan.

Har haft praktik nu i två dagar. Igår kväll var jag på MOA (medicinsk observationsavdelning). Vi hade två patienter. En patient fick jag ta emot och skriva in och fixa lite med. Och även fast vi hade så få patienter så vart det inte sådär segt som det kan bli ibland utan det fanns saker att göra. Fick bla ta prover från en porth-a-cath som jag inte testat på innan. Tycker om att jobba kväll, det är så lugnt och skönt. Men nu är jag ledig ända till söndag kl 13. Nice! Och idag skulle jag ringa till kommunsjuksköterskan och rapportera över en patient som ska åka från avd till ett boende imorgon. Förberedde mig jättelänge och läste igenom hela journalen och skrev ner allt som jag behövde säga, och så när jag väl ringder så sitter hon i möte och kan inte ta rapporten förens imorgon. GAAAAHH..Jag som hade mentalt förberett mig (jag som har telefonskräck och hatar att ringa folk jag inte känner). Så lite skönt var det allt ;)

Hörs imorgon. Då är jag i Södertälje och ska förhoppnignsvis blogga om något roligare för er att läsa än praktiken.


Kommentarer
Postat av: Eelin

Hej!



Mitt namn är Eelin Lee Dahlquist. Jag är en av personerna bakom Nöjesgalaxen.se karlskronas nya event och nöjessajt. På hemsidan har vi en kategori som heter karlskronabloggar där vi lägger upp alla bloggare från området som vi hittar.



Har du möjlighet att skicka oss en bild som vi kan ha i presentationen av din blogg? Behöver inte vara på dig själv, utan kan lika gärna vara någon som beskriver vad du skriver om etc.



Mailen är [email protected]



Med vänlig hälsning Eelin

2011-02-09 @ 15:56:49
URL: http://nöjesgalaxen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0