Avd 24 SöS

Jag har fått jobb. Det känns helt otroligt. Jag har fått ett sommarvikariat som sjuksköterska på ortopeden på Södersjukhuset. Jag som inte ens är sjuksköterska, än. Förhoppnignsvis står jag där med min examen i kyrkan den 1 juni. Bäst för mig för jag börjar jobba den 7:e och ska jobba heeeela sommaren lång fram tills ibörjan av september. Känns otroligt skönt att ha den biten löst. Ovissheten jag haft innan har varit så skrämmande och ångestladdande. Känns även skönt att det gick så snabbt. Inte ens en vecka tog det. Ska bli jättekul men sjukt läskigt. Men vi tar det då. Ikväll har jag praktik igen, ska vara på MOA, min favvoavdelning. Där händer det (nästan) alltid något spännande. Man vet lixom aldrig vilka patienter man får möta och vilka åkommor de har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0