22 februari

Så nu har jag helg igen. Ledig i två dagar från praktiken, men det medför även en heeel helg på praktiken, fre, lör, sön, mån. Idag och igår var jag på haema för första gången. Det var jättekrångligt tyckte jag. Helt nya patienter, ny och komplicerade diagnoser, förstår knappt hälften av deras journaler. Idag var även första gången jag gick ända till kl 16, hela personalen hade avdmöte så vi studenter fick hålla ställningen på avd. Det gick bra, var ganska lugnt faktiskt.

Men tycket det är jobbigt det här. Att dagarna kan skifta så. Ena dan känner jag mig säker och allt går bra och den andra så går allt bara skit, jag glömmer och får inte ihop någonting alls. Bara 4 ½ vecka kvar sen ska jag bedömas som färdig sjuksköterska. Känns lixom inte rimligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0