Tvångstankar

Fy vad jobbigt att vara slav under tvånget. Jag tror alla mer eller minder har någon form av tvångstankar, olika ritualer man utför mer eller mindre medvetet(omedvetet). Jag hade väldigt mycket tvångstankar och ritualer för mig när jag var mindre. Ibland fick jag inte gå sova på timmar för att jag inte lagt mig i sängen på rätt sätt och var tvungen att gå upp hur sängen och göra om.

Nu för tiden har jag fortfarande mina ritualer för mig. Men jag lider inte direkt av dem. Tex så har jag bestämda platser på allt. I skåp, lådor, hyllor mm. Jag duschar alltid på samma sätt, borstar tänderna på samma sätt, smörjer in mig på samma sätt varje gång.

Jag kan också ha tvångstankar när det gäller hur jag ska klä mig. Om det är ett par jeans jag hade på mig när det gick dåligt på en tenta eller likande så kan jag inte ha på mig dem när jag ska göra något viktigt eller något som har betydelse för mig. När jag tex var på min morfars begravning så hade jag en vit shorta. Den vågade jag aldrig ha på mig efter det, för jag var så rädd att det skulle hända något om jag hade den på mig, att någon skulle dö eller liknande.

Ja jag kan nog radda upp en hel del tvång som styr mig, men det ska jag inte. Kom bara och tänka på det här när jag stod och bäddade min säng och fick panik för att jag inte visste hur jag skulle lägga lakanet, med lappen mot huvudänden eller fotänden. Till slut efter några ombäddningar blev det lappen mot fotändan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0