Kräftpasta med dillsmak

Hemma från stan, eller för ett tag sedan, men inte såg jag verken Emma eller Sanna bara massa militärer - fast det var inget fel på det heller ;). Hitta inget kul på stan för övrigt. Var på bibblan och lånade två böcker,  bland annat Blondinbellas bok så nu ska jag egoboosta mig själv. Hehe, ne inte för jag tror att det är min åldersgrupp boken riktar sig till men den kan nog vara kul att läsa ändå. Nu ska jag laga lite mat, tänkte prova på ett recept jag hittade på måbra(tidningens) hemsida. Kräftpasta med drillsmak. Koka 50 g fullkornspasta eller glutenfri pasta enligt anvisningar på förpackningen. Koka upp 1 dl krossad tomat, 1/2 dl minifraiche ev. låglaktos och 1 tsk hummerfond i en kastrull. Låt puttra ett par minuter och rör sedan ner 1 dl (65 g) kräftstjärtar och 1 msk hackad dill. Smaka av med salt och peppar och blanda med den nykokta pastan. Servera med en fräsch sallad.

 Gillar att prova nya recept brukar mest köra på känsla annars. Hoppas det blir gott, men det tror jag säkert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0