25 maj

Har inte haft någon blogglust de senaste dagarna. Kanske har berott på att min kära mor varit på besök hos mig i helgen. Jättemysig helg har vi haft, sovit skavförtters, pratat, skrattat mm. I lördags var vi på stan och shoppade lite. Jag fick nytt täcke, kudde och påslakanset av mamma. Vi åt glass till lunch på Glassiären och var och handlade massa mat på ICA Maxi. På kvällen grillade vi hamburgare, som inte vart så lyckade men ändå väldigt goda, satt ute och njöt av solen på min uteplats och åt massa godis framför sommarkrysset och 27 dresses. Söndagen började väl inte så bra, först tappade jag en glastallrik på mitt stengolv så den gick i tusen bitar. När vi väl fått upp alla glasskivor och dammsugit upp alla småflisor så spiller jag ut allt kaffe över hela köket, så då var det bara att börja skuta upp det. Mamma blev sur på mig för att jag är så kantig, och det är jag men det kan jag verkligen inte rå för, sorry. Efter dessa bravader gick vi in till stan och tog färjan över till Aspö. Kändes som att jag var på Åland igen, lite den atmosfären. Dock kunde vi bara stanna i en timme då färjan tillbaka gick lite tokiga tider, så vi hann bara promenera en halvtimme innan vi var tvugna att vända. När vi kom tillbaka till fastlandet blev det sen lunch på cafe 1344 och jättegod skaldjurspasta med jordgubbar i salladen.

Ja det var ungefär det vi hann med under två dagar. Nu är det bara dryga veckan kvar här i Karlskrona innan jag åker hem till Södertälje över sommaren.

 



Kommentarer
Postat av: iemelie

oj det lät inte bra :/ tur att jag har sluppit det. allt bra annars?

2010-05-25 @ 17:45:01
URL: http://emelieastemoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0