6 juni - Sveriges nationaldag

Hej! Det har varit full rulle här de senaste dagarna så har inte haft tid eller lust att blogga. Men nu slänger jag in ett inlägg innan det är dags att sova, är trötter.

Fredag

Sa hej då till soliga Kna och hoppade på bussen som skulle ta mig till Södertälje. 7 timmar tog resan med ett lite längre stopp i närheten av Söderköping. Bussresan var inte alls så farligt långtråkig, såg 1 ½ film och resten av tiden sov jag. 10 minuter innan utsatt tid så anlände bussen till Syd och mamma hämtade upp mig. Hemma var det redan fullt hus med pappas arbetskompisar. Så det blev god mat och sitta utomhus resten av kvällen. Fick gå upp till Syd två gånger och lämna av folk som skulle med tåget senare.

Lördag

Gnestadagen så vi åkte dit och gick på marknad. Älskar marknader, tycker om att gå och strosa mellan stånden och lukta på brända mandlar och kolla på fina smycken. Köpte ett mint te och lite strumpor (!). Vid tre tiden så åkte jag hem till min vän Susanna där vi gjorde oss iordning inför kvällens sommarfest med KU. Det blev en väldigt trevlig kväll i goda vänners sällskap.


Söndag

Började dagen med en powerwalk i det underbara vädret, följt av frukost utomhus. Sen åkte jag och mamma och handlade mat och då vi självklart började bråka.. som alltid. Iaf så blev vi lite vänner sen så vi åkte upp till Stockholm och Skansen för att titta på nationaldagsfirandet med kungafamiljen samt kika lite på djuren och äta mjukglass. Vart faktiskt en väldigt fin dag och ett bra slut på veckan, en prefekt söndag helt enkelt (förutom mat-bråket). När vi kom hem frusna och trötta så hade pappa bakat scones som vi fikade med. Nu ska jag sova, det behövs. Imorgon får vi se vad jag hittar på. Ska iallafall på massage kl 17 och efter det ska jag äta sushi med Sussie.









Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

vilka underbar bilder :D

Sv: nej det var otrolgit gott! ritkigt härlig dag med trevlig vänner :D

Hoppas du har haft en underbar nationaldag, sov så sött!

2010-06-07 @ 00:08:56
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0