13 juni

Idag har mina föräldrar bröllopsdag, gifta i 23 år. Fick för mig i veckan att jag skulle bjuda familjen på middag i dag, så jag fick snällt hålla fast vid mina ord och ställa mig i köket. Gjorde en skaldjurspasta som faktiskt vart förvånandsvärt god, det tyckte alla! Under tiden vi sitter och äter så spyr vår katt mitt framför bordet vi sitter vid och hela hans maginnehåll hamnar på vardagsrumsgolvet. Hehe, snacka om att förstöra apriten. Äckelpäckel katt.


I min skaldjurspasta hade jag: charlottenlök, vitlök, champinjoner, citronskal+saft, fiskbuljong, créam freich, tomatpurré, curry, räkor, kräftstjärtar, crabbstick. Toppade med lite färska räkor och dill. Till efterrätt blev det glass, jordgubbar och massa chokladsås. Dock var jordgubbar och chokladsås ingen lyckad kombination, chokladsåsen förstör jordgubbarna. Eller choklad hur kan choklad förstöra någonting? Jordgubbssmaken blev iallafall sämre med chokladsåsen på. Chokladsåsen var dock god! ;)

Kommentarer
Postat av: S

Ohh så gott det såg ut!

2010-06-14 @ 12:29:35
URL: http://soofiija.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0