Efterrätt?

Hittade det här receptet i min gamla kalender när jag satt och bläddrade igenom den och bestämde mig för att testa på. Perfekt som mellanmål eller lite nyttigare efterrätt kanske?! Eller när man bara är lite sugen på något på kvällskvisten.

Yoghurt (helst vaniljyoghurt, ger lite mer smak)
Digestivekex
Hallon (frysta eller färska spelar ingen roll)
Florsocker


Börja med att krossa kexen fint. Häll hallonen i en mixer (om de är frysta, annars kan man mosa dem med sked). Mixa sönder och tillsätt lite florsocker och mixa tills det blir en fin smet. Varva yoghurten, hallonsmeten och kexsmulorna i ett högt glas. Varva så många gånger du vill och toppa med hallon och ett digestivekex.

Provade som sagt och det var hur gott som helst, perfekt kvällsmellanmål! :)


Kommentarer
Postat av: sarastille - vinn smycken för 200 kronor hos mig

fin blogg :)

2010-07-26 @ 15:38:18
URL: http://stiille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0