20 februari

I torsdags var jag och J på utflykt i Kalmar stad. Sjukt mysig stad även på vintern. Det vart en heldag, åkte kl 8 och kom hem vid 20.30. Det första vi gjorde var att besöka Kalmar läns museum, där vi bland annat fick se en utställning om arkiologi och om regalskeppet Kronans förlisning på 1600-talet. Det var faktiskt mycket intressantare än vad det låter som, jag älskar att gå på musem och läsa om gamla intressanta saker. Efter museet-besöket traskade vi in till staden och gick lite i affärer. Vi besökte även Baronens köpcentrum där de hade den bästa butiken ever, New Yorker, ge oss den till Karlskrona också! Riktigt snygga kläder och billigt framför allt. Jag köpte ingenting för jag hade redan shoppat massa men J hittade en riktigt snygg skinnjacka för 500 kr. Det blev en sen lunch på ett jättemysigt café/lunch ställe. Deras skaldjurssoppa var en tio-poängare. Efter det var det äntligen IKEA som gällde, typ den anledningen att jag ville åka dit. Hittade det jag skulle ha och liiiite till, men det vart inte så farligt mycket till slut ändå. När vi skulle åka in till stan igen missade vi bussen och det skulle dröja ett tag innan nästa kom så vi gick till Hansa city, ett till köpcentrum, och shoppade lite till. När vi skulle ta nästa buss var den 20 min försenad men vi kom ändå i god tid innan bussen tillbaka till Karlskrona skulle gå. Det vart hursom en riktigt bra dag, planerar att åka dit igen så fort det blir lite varmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0