IVA

Fick sluta tidigare idag från praktiken så kom hem för nästan en timme sen. Det var skönt, för jag hade sån huvudvärk, säkerligen efter alla nya intryck för det var verkligen många. Var ju hur länge sen som helst man var ute i verkligheten senast. Dagen har ändå gått snabbt men den har varit väldigt lugn (sa de på avdelningen). Vi hade bara tre patienter och det var ca tre sjuksköterskor per patient. Mycket övervakning och regelbundna kontroller. Men fick även sätta dropp, vara med när narkosläkaren satte en CVK (central venkatet) och (nu kommer jag inte ihåg vad det heter) när de snittade ett hål i halsen på patienten och koppla den till en respirator. Så jag har fått sett en del. Imorgon ska jag vara på postop (dit patienterna kommer efter operation). En timmes sovmorgon, YES, behöver bara gå upp halv sju. Och på kvällen ska jag få träffa min söting, sista gången innan jag åker hem, och för sista gången i år. Men det får jag inte tänka på nu... Nu ska jag snart gå och lägga mig, behöver sömn för att klara av morgondagen. Sova bort huvudvärken med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0