30 september

Jag har upptäckt mitt nya intresse: Mat! Jag har aldrig varit sådär jätteförtjust i mat innan, jag har oftast bara ätit det som finns på bordet. Jag har heller aldrig lagat speciellt mycket mat själv, utan har gott nog fått all min mat serverad. När jag flyttade förväntade jag mig leva på nudlar och sallad dagarna i ända, och förvisso har det blivit lite så också. Men trots allt så är det väldigt roligt att variera maten. Dessutom får man bestämma själv vad man ska äta. Jag får ha i såå mycket vitlök jag vill i min carbonara utan att någon kan säga något annat. Någon mästerkock har jag inte blivit. Det blir väldigt mycket lättlagad mat, något annat vågar jag mig inte på. Men tycker det är kul att göra matlistor för att sedan springa iväg till willys och strosa runt där bland hyllorna.


Nu ska ni få ta del av min matlista den här veckan. Skriver bara upp middagarna.
Matlista v.40
Måndag: Hamburgare
Tisdag: Spagetti Carbonara (Jag har kommit på godaste receptet alldeles själv)
Onsdag: Pizza med asparna (tror jag)
Torsdag: Fiskpinnar och ris
Fredag: Dönkslaget, då får man mat tror jag, annars räksallad
Lördag: Middag med familj
Söndag: Tonfiskwraps eller tomatsoppa, tag efter behag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0