26/27 september

Hey där!
Hur ska man börja?? Sitter här i min goa (fast hårda) säng, måste vänta yttligare en vecka till på mina möbler. Det ska bli skönt när jag kan få lite ordning på mitt rum. Just nu står allt som jag inte vet vad jag ska ställa det i en hög mitt på golvet, i kartonger och påsar.

För övrigt så kom jag hem för ca en timme sen. Har varit på bio och sett Tropic Thunder. Se inte den, den var extremt dålig. Som tur var så var den ganska kort. Dessutom så har jag idag suttit i den minsta biosalongen jag har sett. Den var extremt liten, det kan inte ha varit över 100 platser. Fick även höra att detta inte var den minsta salongen på biograften, det fanns nämligen en ännu mindre oxå. Ingen biokänsla juuhh..

Igår så jobbade vi på kåren. Vi var 25 stycken..man brukar vara runt 8-10 stycken som jobbar en vanlig kårkväll, så vi var lite överbemannade. Men det gick bra ändå. Tråkigaste var att vi stod i baren från 21-23 då det inte var så mkt folk....för annars var det väldigt kul att stå i baren. När kåren stände skulle vi städa. Två exmästerister skulle lära oss att moppa golvet på ett speciellt sätt :´P. Fyra drag med moppen samtidigt som man skulle sjunga "För hon har blommor i sitt hår". Gjorde man inte rätt fick man doppa om och göra ett försök till. Detta var väldigt segt och irriterande, speciellt klockan tre på natten. Efter det drog jag hem, smet och hämtade min jacka när ingen såg :´P. Resten hade tydligen fått stå ute vid kajkanten och frusit häcken av sig i en timme innan det blev efterfest inne på nystädade kåren igen. De sista gick hem 6.30 hörde jag.

Morsning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0