7 oktober Talet till mannen

Hör upp nu om ni törs!
För nu ska jag tala om den Gud skapade först.

Mannen i all ära är ju självklart den jag menar,
Alla kategorier för ni har ju många grenar.

Ni kan vara pappa, morfar, svärfar och barndomsvän,
Men allt det där är ni nog inte riktigt än.

För ni är snygga män i era bästa år,
Men om man frågar mamma så var det inte länge sen ni fällde er första tår.

Vi tjejer har så många fördomar om er,
Men ändå är det med er vi lyckligt ler.

Men vi undrar varför ni ska ha den hårda fasaden,
Skulle nu inte bara kunna ta av den?

Bara om så för en halv minut,
Sedan tar nog allt ert tålamod slut.

Det sägs att ni inte kan göra två saker på samma gång,
Men det kanske har och göra med att ni har en viss stång.

Att hålla reda på lite ibland,
Men se upp så ni inte doppar den i sand.

Vi kvinnor har en tendens till att stressa allt för mycket,
Säkert också enligt ert kloka tycke.

Utan er har vi svårt att tagga ner,
Dessutom är det med hjälp av er som vi kan bli fler.

Er närvaro gör oss svaga likt rosor i vatten,
Alldeles varm när vi drömmer om er på natten.

När drömmen blir till ett minne blott,
Till er verklighet vi gör den inom kort.

Men det finns killar bättre än alla andra,
Asparna var namnet på denna anda.

Nu ska jag avrunda innan jag blir för blödig,
För nu har jag blivit pissnödig.

Ikväll får männen visa vad de tål,
För nu ska alla tjejer ge dem en stor SKÅL!

- @ Rotundan 4/10-08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0