29 oktober

I natt har vi haft världens oväder. Vaknade nån gång, vet ej vad klockan var, av världens smäll. Det åskade och blixtrade som bara den. Har nog aldrig i hela mitt liv hört sådana dunder. Det lät som om hela himlen skulle rasa. Gick upp ur sängen och drog ut mina kontakter, man blir ju lite nojjig. Brukar tycka att det är lite småmysigt när det åskar, men nu var det rätt otäckt, mitt på natten + att jag var helt ensam i lägenheten.. Så småning om drog ovädret bort och jag kunde somna om.

Haft föreläsning idag i cirkulationssystemet. Sen hade min basgrupp hjärt och lungräddning HLR. Vi fick en uppblåsbar plastdocka att öva på, lilla Anne :). Jag var dålig på det. Man fick jätteont i handlederna för man skulle trycka så hårt. Men nu vet jag iaf hur jag ska göra vid ett hjärtstillestånd. HRL borde vara obligatoriskt för alla att lära sig. Tänk vad mycket liv som skulle kunna räddas då..

Snart aspmöte, sen blir det kanske promenad med ssk..

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0