26 oktober - alkohol

Helgen har som varje gång gått snabbt. Men denna helg har faktiskt gått snabbare (och varit kortare) än de andra. Hade nämligen skola i fredags, vilket vi inte har annars. Föreläsning i mikrobiologi, som vi nu har börjat med parallelt med humanbiologin. Här läser vi i teman och inte olika kurser var för sig. Några poäng från den kursen och några poäng från den inom ett tema. Nu har vi människokroppen som tema. Intressant, intressant.

Haft en väldigt lugn och skön helg. Behövligt efter alltför mycket av det goda. Jag skäms nästan när jag tänker på mina nya vanor.. Får jag gissa så har jag nog gått upp några kilo, även fast jag försöker hålla mig igång och powerwalkar varannan dag. Visst visste jag att studentlivet innbar mycket festande (om man vill såklart), men om jag ska vara ärlig inte så här mycket. På alkoholutbildningen som vi var på förra veckan fick vi göra ett test om våra alkoholvanor. Jag fick bara tre "poäng" medans vissa låg på 17-18. Då börjar man tänka på hur mkt allt egentligen kretsar runt alkoholen...Rätt skrämmande eftersom om man låg på över 7 poäng så borde man se över sina alkoholvanor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0