7 december - Andra advent

Redan andra advent idag, hade jag glömt bort men blev påmind. Bara två och en halv vecka kvar till jul, och en och en halv tills jag åker hem till Tälje igen. Jag har faktiskt inte varit hemma på tre månader. Anledningen till det är väl att först och främst är det skit dyrt att åka tåg härifrån till Sthlm, flyg med och buss tar för lång tid. Om man ska få en billig resa måste man köpa ca tre månader i förväg och det är ju inte alltid det lättaste att boka in. En annan anledning till att jag inte kommit hem så mkt är pga aspningen. Det har i princip varit någonting med den varje vecka, helg och så. Det har verkligen tagit mycket tid, men samtidigt varit jätteroligt. Nu aspar jag inte längre, vilket betyder att jag inte kommer vara lika upptagen. Det resulterar nog att jag kommer åka hem lite oftare i vår. Aja, orka uppsatsskrivande om detta ämne, nog om det.

Imorgon är det tenta, har pluggat hela helgen, typ. Har inte kännt mig lika motiverad till mikrobiologin som humanbiologin. Det kom så snabbt inpå varanndra. Men lite kan jag nog, så jag får väl hoppas på det bästa imorgon.

Blir inte så mkt mer plugg idag för ikväll ska jag och några andra till Karlshamn. Det ska vara lite julmys med fika, pyssel, film å sånt på kåren där. Blir nog mysigt! Bra avslut på veckan iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0