3 december

Börjat plugga mikrobiologi nu. Det är inge vidare kul faktiskt. Bakterier och virus mm, svårt är det också, massor med bakterier med komplicerade namn som vi ska kunna. Dessutom är det redan på måndag vi har tenta på det.... Undra hur det kommer gå?!

Idag hade jag basgrupp. Vi övade inför det praktiskaprovet nästa vecka. Jag börjar kunna det här med att ta blodtryck nu, det är inte så svårt längre, men det kräver total koncentraion.... Det vi ska kunna till praktiska provet är: att hjälpa patienten med personlig hygien, munvård, påklädning, matning, förflyttning, bäddningoch kontroll och registrering av blodtryck, puls, tempratur och andning.

En vecka kvar till våran hjulsittning nu. Lite fler biljetter har vi fått sålda, men vi ligger fortfarande back i budgeten. Inte så roligt. Men jag har så duktiga aspsyskon som verkligen engagerar sig och försöker göra den här sittningen så bra som möjligt. Ni är bäst! Själv är jag varit lite dåligt, men jag har fått ansvara för pepparkaksbakningen. Det ska bakas pepparkakor till ca 75 pers. Och nej, det får absolut inte var köpta.


Kommentarer
Postat av: Linnéa G

Jag borde också plugga mikrobiologi, har tenta den 17:e och vi har sjukt mycket att kunna. Hur går det för dig?

2008-12-04 @ 21:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0