Onsdag på Gillinge

Idag har jag kört halkbana. Det var askul att halka omkring på banorna.
Började med att jag kom dit 40 min innan eftersom mamma hade envisats om att åka i såååå god tid. Hon tog tom ledigt från jobbet för att hon skulle köra mig dit idag. Jag skulle ju inte klara mig själv annars i hennes ögon.
Fick iaf göra massa spännande och intressanta saker.
Sitta i en bil som "voltade". Bilen satt på en ställning och snurrade runt. Det känndes nästan som att åka karusell när man hängde upp och ner.
Sen fick vi krocka, 7 km/h. Alla fick ha bälte på sig utom jag som skulle prova att åka utan, typiskt att välja ut just mig. Men det gick bra, följ inte ur bilstolen iaf.
Sen fick vi väga oss och se hur mkt vi skulle väga om vi krockade då i olika hastigheter. Min vikt i 50 km/h var 1950 kg.
Sen fick vi sätta oss i bilar, två och två. Jag var med en tjej från Södertälje som heter Terese. Vi satt och skrattade åt våran "instruktör" (eller vad man nu ska kalla det", och alla hans komentarer när folk misslyckades och lyckades oxå för den delen. Fast han trodde att vi skrattade åt varandra.
Vi fick tvärbromsa i olika hastigheter på sommarväglag och halt väglag. Har aldrig bromsat så hårt som jag gjorde idag, jag stod på bromsen. Våran instruktör sa att om man bromsade sönder bromsen så fick man en medalj. Jag försökte... Sen skulle vi på haltväglag väja för en "lastbil"(pinnar) i olika lastbilar. I 70 km/h körde jag rakt in i lastbilen men i 60 km/h klarade jag det.
Men det roligaste var nog när vi fick köra på haltväglag och den som satt brevid oss i bilen skulle lägga i handbromsen. Bilen sladdade och snurrade runt 1 ½ varv.

Allt detta skulle självklart inte vara kul om det hände i verkligheten. Men att leka och halka omkring där på banorna var jättekul:)

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg

Två nya bloggdesigntips idag... kika in och se om det är nåt som är av intresse! =)

2007-10-31 @ 23:38:07
URL: http://designadinblogg.blogg.se
Postat av: linnea

Tack för kommentaren.

Ha en fortsatt trevlig kväll/natt :)

2007-11-01 @ 01:49:53
URL: http://linnealundstroem.blogg.se
Postat av: Anonym

SVAR ; TACK SÅ MYCKET !

2007-11-01 @ 13:51:35
URL: http://www.snnns.blogg.se
Postat av: laaaarsson

ÅÅå visst är det kul med halkan!!! :D
De borde haöppet det för vem somhelst nån dag i veckan så man kunde slira runt lite...

Och jaa hoppas verkligen det blir nån bra julkalender i år!! Men lär de la inte blir. Tacka vet jag förr i tiden... höhö

2007-11-01 @ 17:27:38
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Sarah

laaaarsson: visst eden. Jag skulle lätt vilja göra om det:P

2007-11-01 @ 21:13:59
URL: http://sarahmedh89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0