Tisdag

I brist på inlägg så skriver jag ett lite snabbt.
Nu har det gått två dagar av karaktärsveckan i skolan, och det har absolut inte varit hemskt som jag trodde det skulle vara. Själva ämnet för veckan är genus i media, vi tar tempern , handlar typ om vad som är manligt och kvinnligt. Så igår var vi på en föreläsning vid café nova. Det var kul, kanske inte så nytt men intressant. Vi fick se filmsnuttar och reklambilder mm. Åt på nancys oxå, jag säger bara det MUMMSAAAA. Skaldjurssallad. Jag har tvingat mamma att vi ska gå och äta det på lördag.
Idag då så har vi gått på tre stycken olika workshops. "Genus i olika typer av dagspress", "Genus i populärpress" och "Genus i TVs nyheter och reklam". Det var roliga saker det, synd tkr jag om resten av mediatreorna som inte får vara med på detta.

Nu hinner jag inte skriva mer, ska åka och hämta min brour!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0