Idag födde katten i stallet ungar

Idag när jag stod i stallet och gjorde iordning Matador så gick höggravida stallkatten Doris runt i stallet. Tillslut la hon sig på stallgolvet mitt framför mig och Matador. Sen hör jag små pip pip ljud och jag kastar en blick på henne och ser att det ligger en liten liten kattunge brevid, som hon fött på stengolv stackaren. Jag vart lite chockad och sprang ut för att ringa mamma och Anna men ingen svara. När jag kom in igen så hade Doris flyttat ungen in i en box och lagt den där. Tur så kom Alexandra just då och hon fick tag på Anna som sa att vi skulle lägga dem i deras korg. Efter en stund så ser det ut som att hon ska föda igen eftersom att hon höll på att slicka sig och så ser vi hur en till lite kattunge kommer ut. Alldeles slemmig och blodig med navelsträng och allt. När Doris slickat klart sin bebis så försöker vi hjälpa de små att hitta mjölken. Vilket inte gick så bra eftersom hon nog skulle föda igen.

Sen var jag tvungen att gå ut med Matador för han började bli otålig av att stå på gången. När jag kom tillbaka så hade hon fått en till unge, så just nu är det tre stycken små söta kattungar.

Det var iaf häftigt å se och ungarna var ju sååå små och söta. Mamman och pappan är syskon eller halvsyskon så ungarna kanske inte blir helt normala.

Här är några bilder jag tog med min dåliga mobilkarmera så man ser inte så jätte bra men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0