Jobbig och skön dag

Idag gick jag upp 06.30, behövde prata med mamma om en sak innan hon åkte till jobbet. Men det gjorde ju så att jag kom till stallet 08.30, tidigt och bra. Hann rida innan värmen kom och det är ju alltid skönt.

Fick världens mensvärk när jag var hemma igen. Kände först hur den kom smygande och sen blev den bara värre och värre. Tabletterna jag fick av doktorn hjälpte ingenting till en början, lyckades tillslut somna i soffan och när jag vaknade hade jag inte ont längre (då hade tabletten gjort sitt jobb, nu ska det hålla sig i ett dygn). Men det gjorde så fruktansvärt ont, det spelar ingen roll om jag ligger, står eller sitter, man kan prova alla ställningar men ingenting hjälper för att lindra värken. Jag har hört att värkarna som man får innan man ska föda barn ska vara som jätte kraftig mensvärk, fatta hur skit ont det borde göra..

Som planerat åkte jag iaf sedan till Johan, min lilla sjukling. Eftersom han är sjuk så låg vi mest i sängen, löste sudoku och myyste. Sen rörde vi oss ner till tvn och tittade på oc avsnitt. Hoppas älsklingen min blir frisk snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0