Blodgrupp A

Satt och skulle börja med min naturrapport om blodgrupper och vår klassblodgrupper i allmänhet idag.. Satt och sökte runt lite på någon bra info om ämnet och kom in på någonsida som handlade om "ät rätt för din blodgrupp". Visste inte om att det fanns olika dieter som man skulle följa beroende av vilken bloddgrupp man har.
Jag har iaf blodgrupp A (inte 100% säker men ganska) och såhär ser min kostplan ut för att vara frisk, leva länge och uppnå idealvikt.. :S

"Jordbrukaren" Medelhavstypen - vegetarianen 
Tendens till för lite magsyra. Känslig matsmältning och får lätt infektioner, hjärt-kärlsjukdomar, diabetes, cancer. Även makrobiotisk kost lämplig.


  • Bli vegetarian
  • Motionera med övningar som ger lugn och koncentration, t ex yoga, tai chi, promenader och golf.
  • Motverka stress genom meditation.
  • Risken för att få hjärt-, kärlsjukdomar och cancer ökar om du äter felaktigt.

  • Exempel på särskilt lämplig mat: makrill, lax, bönor, sojaprodukter, jordnötter, pumpakärnor, olivolja, bovete, sallad, spenat, persilja, kålrot, morötter, pumpa, svamp, blåbär, tranbär, grapefrukt, ananas.
    Var försiktig med mjölkprodukter från kor (mozarella, får- och getost kan fungera). Sojamjölk och sojaost är utmärkta alternativa högkvalitativa proteinkällor.
    Undvik kött, (kyckling och kalkon går bra), mjölk, ansjovis, skaldjur, rökt lax, kikärtor, potatis, tomater


    Typiskt att jag har den sämsta blodgruppen dåra som jag tycker.
    Ska jag bli vegetarian, BIG NO, jag skulle aldrig kunna bli vegetarian. Jag gillar inte grönsaker, konstiga sojor och oljor, bönor och jag är dessutom allergisk mot de vanligate frukterna och nötter.
    Lugna sporter avskyr jag (promenader är ett undantag), varför rider jag i sådana fall? Då det alltid händer något.
    Jag har aldrig provat att meditera.
    Det är ökad risk att får hjärt och kärlsjukdomar, cancer och diabetes vid fel kost och att man lätt kan få dessa sjukdomar. Är det större risk att drabbas av de sjukdomarna om man har blodgrupp A än blodgrupp B tex?

    Om man skulle vara en person som inte oroar sig så mycket så kanske man inte skulle ta det så allvarligt. Men sån är inte jag, ännu en sak att få ångest över....bajs


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0