Bad day

Idag har det varigt en sån där jobbig dag. Det började redan i skolan, ni kan se förra inlägget ^^. Justja radiorepotaget som jag kunde gjort klart på en halvtimme och så får jag istället sitta där i ca 3 timmar..KUL....NOT.. Det är inte kul att sitta där och bara se tiden rinna iväg och man får ingenting gjort av det där dumma repotaget, datorena var tydligen överbelastade sådär mitt på dagen.

Tid är väldigt dyrbart för mig. Ända sedan jag fick häst (och innan oxå, när jag tillbringade många dagar och timmar i stallet) så får man verkligen lära sig att tid är verkligen pengar om man kan uttrycka sig så. En häst tar så mycket av ens lediga tid att det blir svårt att få allt att gå ihop med andra saker som man vill göra. Speciellt när det är 100 saker man MÅSTE göra. Allt jag gör om dagarna bli verkligen ett MÅSTE. Det är inge roligt, för när något blir ett måste så blir det jobbigt och så blir det inte kul helt enkelt, bara ångst.

Jag MÅSTE åka till stallet 7 dagar i veckan. Jag har inget val, har jag en häst så har jag lixom.
Jag MÅSTE sköta skolan, plugga. Det är jobbigt för det måste man ofta prioritera först (förutom hästen), och så får jag prestationsångest av att jag tycker att jag inte gjort mitt bästa, fast jag kanske har det.
Jag MÅSTE träffa Johan. Det har blivit ett måste känns det som. Men det är ju ett måste jag vill göra. Om det inte går så får jag ångest för att jag inte hinner med honom. Och idag var faktiskt första gången på 9 snart hela månader som jag prioriterade bort honom.
Jag MÅSTE åka och träna. Nu när jag har skaffat gymkort och allt, då måste jag ju utnyttja det. Minst 1 gång/veckan för annars är det ju ingen vits med det, det måste ju ge lite oxå. Jag vill ha sådana muskler som våran idrottslärare Pygge. Snygga tjejmuskler helt enkelt.

Skulle bara var såå skönt att ha någon dag då det inte fanns några måsten alls. Vet ej när jag hade en sådan dag senast.. de behövs ibland.

Jag längtar så mycket till vi åker till Ungern, det ska bli så skönt alltså. Koppla av hoppas jag på att få göra. Med inga måsten.
Behöver inte tänka på hästen, inte på skolan, inte på att träna och Johan han kommer jag ju ha hos mig varje dag när vi är där, plus varje natt oxå!

Oj det vart ett långt inlägg. Inte så roligt heller.. ajja ibland måste man skriva av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0