En dröm blir sann

Mamma har köpt en häst till mig idag. Fick ett sms när jag var i skolan där det stod: Hej! Jag har köpt Matador. Fatta vilken chock man får...
Hon hade ringt till Mariele, Matadors ägare och sagt att jag var intresserad av hästen. Då hade hon sagt att det hade varigt några poliser som tittat på den som skulle höra av sig innan helgen. Fast hon ville inte att han skulle bli en polishäst, då sa mamma: Då köper jag hästen då. :)

Fast innan han blir riktigt min, eller mammas, så måste han gå igenom veterinärbesiktningen. Sedan är han min krake, min stor krake med sina 175+ cm i makhöjd.

Så nu är det att handla hästprylar, och hoppas på att jag får stallplats på Bränninge snart, så det inte blir så lånt till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0