Bellas historia

Igår så satt jag och läste en massa hästannonser, och på alla står det ju hur bra hästarna är och att de har en enorm kapasite. Och så läste jag en där det stod: Gått från LD till LA på ett år. Och då tänkte jag på Bella, innnan jag fick henne så hade hon aldrig i hela sitt då 10 åriga liv någonsin varigt på en tävling. Vi började så småningom åka på små tävlingar och hoppa LD, och för två veckor sedan debuterade jag LA med henne. Så hon har gått från att aldrig ha tävlat till LA på lite mer en ett halv år. Och inte nog med det, jag tränade för en så kallad duktig tränare, som dömde ut henne efter kanske 6 träningar. Han sa att hon aldrig skulle kunna bli en hopphäst och att jag skulle skaffa mig en bättre häst. Men jag tycker om henne så jag försökte ändå på egen hand med hjälp av Mariele och stöd från mamma och pappa. Jag fortsatte att träna och tävla, och nu har vi hoppat LA och hon har mycket kvar att ge. Så jag är stolt över henne, min älskling.

För er som inte förstod LD och LA odv
Bella är en C-ponny

Lätt D: A 50, B 60, C 70, D 80 cm
Lätt C: A 60, B 70, C 80, D 90 cm
Lätt B: A 70, B 80, C 90, D 100 cm
Lätt A: B 90, C 100, D 110 cm
MsvB: B 100, C 110, D 120 cm
MsvA: C 120, D 130 cm
Svår: D 135

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0