Sjukis

Ja idag är man en liten sjukis, började redan må dålig i måndags med att jag fick jätte ont i halsen och var hängig. Men jag åkte ändå till stallet och kände mig lite piggare sen. På tisdan kände jag mig dålig, men mamma trodde inte det var något speciellt och jag gick till skolan ändå. Kände mig bara hängigare och hängigare under dan och när jag kom hem så la jag mig direkt i sängen och låg där tills mamma och pappa kom hem.
Men så började jag att hosta och så var det som om något satte sig fast i halsen, för jag fick inte upp någon luft och kunde inte andas. Jag får panik och försöker så gått det går att andas. Mamma får panik och ringer 112 medans pappa försöker lugna ner mig. Det släppt som tur var efter någon minut och jag kunde andas, fast det gnisslade.
Ambulansen kom iaf och pratade med mig och ställde några frågor och tog pulsen. Eftersom jag kunde andas igen så var det inget akut så dem åkte i väg.
Men jag fick en tid hos en läkare senare. Så pappa och jag åker dit. Läkaren tittar i halsen, öronen, näsen, tar febern och pulsen, lyssnar på hjärtat och lungorna och så får jag göra ett stickprov. Men det var helt normalt, hade inge bakterier eller virus i kroppen. Så det var bara en kraftlig förkylning och feber som var boven.

Men nu är man hemma idag, har tittat på film, lite på tv och kollat hästannonser i ridsport och på internet. Har hittat en del, problemet är att man inte vet om det är långt härifrån eller hur dyra dem är.

JAG SAKNAR JOHAN! <3

Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0